Hvad nu hvis fagmanden ikke er tilfreds med den gulvafslibning?

20 juli 2021 Anders Lundtang Hansen

Noget af det værste, der kan ske for en gulvafsliber uanset anseelse, størrelse eller navn såsom https://gulvkanonen.dk/ , det er, at kunden ikke er tilfreds med det, som man har lavet.

Her skal man handle hurtigt for at finde ud af, hvordan man kan fikse det eventuelle “problem”, for det er jo altid kunden, der har ret i sidste ende.

Selvfølgelig vil der altid være de kunder, som der er ude på at foregive at ville betale, og som så brokker sig i den forhåbning om at få det gratis eller så billigt, at gulvafslibningsfirmaet ikke tjener noget på den opgave, men den slags mennesker ser man bort fra, da de hurtigt kan få et dårligt ry i branchen, om de er privatpersoner eller repræsenterer et firma.

Men gulvafslibningsfirmaet vil jo også gerne undgå at få et dårligt ry og blive hængt ud af kunden på nettet eller sprede dårlig omtale blandt sine medmennesker, for omtale mund til mund er den bedste – og værste – omtale, du kan få.

Det er jo lidt uheldigt, hvis fagmanden er tilfreds med sit arbejde, og kunden ikke er det – men hvad nu, hvis det modsatte skete?

Kunden har altid ret med en gulvafslibning – men man kan påpege ting og sager

For man har måske som gulvafsliber slebet et gulv ned og er godt tilfreds med resultatet umiddelbart, og det samme er kunden.

Men når fagmanden ser nærmere på det, opdager vedkommende fejl og mangler, som man måske ikke lige så tidligere, da lyset faldt forkert, eller man ikke havde taget de gode briller på.

Arbejdet er godt nok, men det lever bare ikke op til fagmandens standard – skal man så starte forfra?

Hvis arbejdet er godt nok, og kunden er tilfreds, så må man køre med kundens mening, da man ellers kan gøre vedkommende irriteret ved at starte forfra.

Man kan så påpege, at det kunne være gjort anderledes og ikke lever op til ens standarder, så man ved det, hvis andre påpeger det – og så kan man give lidt rabat. 

Flere Nyheder